Şişli ve Caddebostan’ı Alıyorum çek abi karttan tek slip!

Geçen haftalarda arkadaşlarla çalışmalardan sıkılıp bir evde bu grupça oynanan oyunlardan oynayıp vakit geçirelim dedik aklımıza tabi birkaç oyun geldi fakat en sonunda monopoly’de karar kıldık ki hiç birimizde yoktu.Neyse bir mağazadan monopoly almak için arkadaşlar yola çıktılar ve yeni bir monopoly’nin çıktığını söylediler.Küçük bir araştırmayla hemen ne olduğuna baktım.Yeni çıkan monopoly diğerinden biraz daha tuzlu olduğu için o zaman almadık ve incelemedim ben de.Daha sonra internette dolaşırken yine gözüme bir reklamı takıldı ve merak edip baktım.Yeni çıkan oyun bir yükseltme gibi monopoly visa.Adından da anlaşılacağı gibi içinde kredi kartı olduğu aşikar.Bu oyunda artık oyuncular ödemelerini kredi kartlarından yapıyorlar ve de nakit para kullanımı yok.Banka olan arkadaş karttan geçiriyor ve elektronik olarak orada bakiyesi basitçe yazıyor.İlk bakışta bir oyuna yenilik getirilmiş kağıtla uğraşmak yerine kolaylık sağlanmış aman ne güzel diye bakılabilir.Benim kötü niyetli düşüncemden midir bilmem fakat bana o kadar da masum gelmedi.Burada da bir sinsi pazarlama kokuları almıyor değilim.Neden derseniz:aslında açıkça insanları –ki bunların yaş sınırı 10 yanlış hatırlamıyorsam taş çatlasın 12 olsun hadi- daha küçükten bir kredi kartına alıştırma ve hayat boyu faize bel büktürme komplosu olabilir.Bilmiyorsanız söyliyim okuduğum bir habere göre güzel ülkemde toplam kart borcumuz 18 milyar $.Ekonomicilerin çoğu Türkiye’deki kültür değişiminin yarattığı sorumsuz ve bilinçsiz kredi kartı kullanma alışkanlığına veryansın ediyorlar.Geçen yıl kredi kartı borçlarımız 5 sene öncesi borçlarımızı 5’e katlamış dediklerine göre.E monopoly de bunu görmüş olsa gerek ki ne kadar kredi kartını sevdiğimizi değil oyunda gerçek hayatta da oyuncak gibi kullandığımızı görmüşler.Ki bundan önce çıkan krizlerde de sorunların hep içinde likitite azlığı bütün ticari olayların olmayan paralarla-somut olarak el değiştirmeme kastım- dönmesi yok muydu?Tabiki eksik olmuyordu da peki biz bu oyunla napıyoruz?Nakit kullanmadan sadece kredi kartıyla ödeme yapıyoruz genelde hep kullanılan bir zihniyetle.’Karttan çektirdim 5 taksit valla süper oldu!’ ‘E be aklını sevidiğim kart olunca ödemiycek misin bedava mı bu?’Bu soru akıllara genelde gelmez fakat banka ne zaman bilgilendirme ekstra falan gönderiri o zaman akıllar başa gelir.Ki halimiz de budur.Ve oyunun adına tekrar dikkat çekmek istiyorum sayın Visa ağabeymiz buna saolsun ‘Çocuklar,gençler eğlensin sevaptır!’ diye sponsor olmadı heralde.Oyunda kullanın kullanmaya alışın ki büyüyünce oyuncak gibi kullanın sonra da biz sizle oynayalım bakalım diye sponsor oldular.Belki biraz acımasız davranıyor olabilirim fakat ülkemizin durumu beni oldukça sinirlendiriyor.Ama şunu da takdir etmeliyim ki süper bir strateji karşısında durduğum bu ağabeymiz gerçekten çok zekice kurgulanmış bir strateji sahibi kutluyorum.Küçükten yetiştime işine girmişler uzun vadede getirisi gerçekten iyi olabilir.

Ne kadar satılmıştır bu yeni monopoly visa bilmem ama eğer gerçekten çok satıyorsa hiç şaşırmam slip attırmaya bayılan milletiz çünkü.Ama zaaflarımızı dışardan görüyorlar çok da sinsice bunları kullanıyorlar.Ben kredi kartı kullanmayı sevmeyen ve aslında gerçekten karşı biri olarak bu oyuna dikkat diyorum.Parayı hissedin alcaksanız da bizim gibi klasik şıngır mıngır paralarıyla monopoly klasik alınJ

1 yorum:

onur ozten dedi ki...

Blog Onur OZTEN tarafindan yazilmistir.

Yorum Gönder